Mongolian
At The English School of Mongolia we promote bilingualism. Students develop a confidence, competence and enjoyment of communicating in both the English and Mongolian languages. Introduced in formal lessons in Grade 2 our Mongolian Language curriculum progresses children naturally through letter formation, sounds and texts. Taught by a specialist teacher, Mongolian Language development is supported with a range of clubs, including those with Mongolian as a second language.
Term 1 | Term 2 | Term 3 | Term 4 | |
Grade 2 | – Зургала бичих, зурлагатай төстэй зураг зурах, шүлэг цээжлэх,
– Эгшиг үсэг -Эр, эм эгшгийг ялган таних |
– Нэгдүгээр шатны гийгүүлэгч үсэг
– Сонсголын болон нүдлэх цээж бичиг – 2-р шатны гийгүүлэгч үсэг |
– Туслах эгшиг болон тэмдэг үсэг
– Онцгой 4 гийгүүлэгч – эр эм үгийг таниулах – ы, ий-г зөв залган бичих |
Цагаан толгойн дараах үе
– Би хайрлана – Үеийн тухай тайлбарлах, – Өргөлтөт ба балархай эгшиг – Эгшигт ба заримдаг гийгүүлэгчийг ялган таних – Ялгах эгшиг |
Grade 3 | – Сэргээн санах
– Асуух үгийг таних, – Холбоо үгийг ялгах – ь-ээр төгссөн үг “и” болох тохиолдлуудыг нэрлэх |
– Үгийг утгаар нь зүйлчилж ялгах,
– Хүүрнэх өгүүлбэрийг таних – Асуух өгүүлбэрийг таних |
Сургамж бичих, харилцан яриа бичих, сэтгэгдлээ бичих, хувиргаж бичих, залгавар залгаж бичих | Тулгуур дохиог ашиглан ярих, таамаглан ярих, бэлгэдлийг тайлбарлан ярих, дүрэм ярих
– Эхийн гол санааг ялган ярих, тайлбарлах, ургуулан бодож ярих |
Grade 4 | Сэргээн санах
– Балархай эгшгийг гээх тохиолдол – ъ, ь-ийг зөв бичих – Эхийн бүтэц, хэв маяг – Тоочимж, хүүрнэмж -ж, ч, ш-ийн дүрэм |
Эгшиг зохицох ёс
– Жинхэнэ нэр болон ерийн ба оноосон нэр – Ойролцоо утгатай үг – Үгийн язгуур ба үндэс |
– Үгийн залгавар
– Жинхэнэ нэрийн ганц ба олон тоо -Олон тооны дагавар |
– Жинхэнэ нэрийн тийн ялгал
– Тийн ялгалын нөхцөл – Өгүүлбэрийн хэлэх аялгыг өөрчлөн бичих |
Grade 5 | -Сэргээн санах
-Жинхэнэ нэрийн хамаатуулах нөхцөл – Нутгийн аялгууны болон харь үг – Үйл үгийн ойролцоо ба эсрэг утга |
-Нэр ба үйл язгуур
– Жинхэнэ нэр бүтээх дагавар -Үйл үгийн цагаар төгсөх нөхцөл |
-Үйл үг, жинхэнэ нэрийг ялгах, түүнийг дэлгэрүүлж холбоо үг, өгүүлбэр бүтээх
-Үйл явдлыг тэмдэглэдэг хэлний нэгж өгүүлбэрийг таних -Тулгуур бичиглэл хийж эх зохиох -Өгүүлбэрийг хураах ба дэлгэрүүлэх |
-Тоочимж хүүрнэмж тайлбарламж давтах
-Эхийн гол санаа, эхэд хураах хувиргал хийх |